Is het coronavirus een kans of bedreiging voor de reparatiemarkt?

vrijdag 10 april 2020

Is het coronavirus een kans of bedreiging voor de reparatiemarkt?
Daarop is maar 1 antwoord mogelijk: EEN KANS!
 
Toen wij op 1 januari stonden te toosten op een nieuw jaar hadden we allemaal plannen voor 2020. Want het virus wat toen net enkele weken daarvoor was ontdekt in Wuhan in de Chinese provincie Hubei was een nog erg ver van ons bed gebeuren. Nu dik 3 maanden later is er veel gebeurd en zijn veel plannen onzeker geworden. Dagelijks horen we berichten over branches en winkels waar het slecht mee gaat en waar de omzet enorm is afgenomen. Onze familie, vrienden en collega’s hebben we soms al weken niet meer fysiek gezien.
 
En dat is nu juist waarom de huidige situatie, en begrijp me goed wij hadden dit ook zeer zeker niet gewild, een kans is voor het repareren en leveren van iPhones en iPads. 
 
Doordat we in onze huidige 1,5 meter samenleving, om contact te onderhouden, vaker zijn aangewezen op communicatiemiddelen als een iPhone en iPad merken we ook tijdens dit veelvuldige gebruik dat het device niet helemaal lekker werkt, de accu (te) snel leeg is of dat jij of de ander niet goed te horen zijn. Daarnaast is de kans groter dat het device komt te vallen daar we er nog meer mee bezig zijn.
 
Voor al dit soort zaken zal men op zoek gaan naar een reparateur om het te verhelpen of een leverancier om een vervangen device te leveren.
 
Bewezen is dat winkels die zijn aangesloten bij een landelijke formule hoger scoren voor wat betreft berouwbaarheid. Daarnaast is het zakelijk gezien voor veel bedrijven gunstiger en eenvoudiger om met een landelijk werkende formule te werken gezien het feit dat men daar afspraken mee kan maken en ze hebben ook maar 1 crediteur in hun administratie die hen compleet ontzorgt bij de reparaties, garantie en leveringen van de communicatie devices binnen het bedrijf.
 
Een ander voordeel voor jouw als reparateur binnen onze formule is het feit dat wij met al onze locaties bij enkele vaste leveranciers inkopen. Door deze intensieve en goede samenwerking kunnen wij als eerste gebruik maken van de zojuist binnengekomen voorraad en onze bestellingen plaatsen. Mocht je onverhoopt toch misgrijpen bij de leverancier en in je eigen voorraad dan kan je d.m.v. 1 berichtje aan je collega’s in het land vragen of zij je misschien aan het onderdeel kunnen helpen.
 
Hierdoor grijp je dus niet mis in de voorraad. Iets waar kleine en onafhankelijk reparateurs wel tegenaan zullen blijven lopen.
 
Meer weten? Vraag onze informatie aan via: https://www.irepairplus.nl/contact
 
Heb je de informatie al ontvangen maar wil je graag met iemand over een eventuele samenwerking verder praten bel of mail ons via: 038-3861054 of raymond@ideviceplus.nl
 
En wij nemen z.s.m. contact met je op.